czujnik wału obrotowego
Linki
  aaaaOgldasz wiadomoci wyszukane dla zapytania: czujnik wału obrotowegoaaaa



Temat: Za wysokie obroty i falowanie.
Za wysokie obroty i falowanie.
Opiszę sprawę obszernie, bo może jakiś szczegół może mieć znaczenie.
Suzuki Swift 1.0 z gazem kupiłem blisko 2 lata temu i świeciła się kontrolka diagnostyki silnika. Po podpięciu do komputera był błąd czujnika położenia wału korbowego i tego błędu nie dało się wykasować, zresztą nigdzie nie znalazłem info (nawet w ASO), że tem model ma taki czujnik. Drugi błąd regulatora obrotów biegów jałowego dało się wykasować (obroty może faktycznie wcześniej były minimalnie wyższe i minimalnie falujące) i do tej pory było ok. Aż w największy mróz rozrusznik ciężko zakręcił ale odpalił (na benzynie, na gaz przełącza się po przekroczeniu ok 2500obr/min). Silnik popracował na benzynie na biegu jałowym ze 2-3 min a ja w tym czasie rozmrażałem szyby i tu pierwsze dziwne objawy, bo czujnik temp. pokazywał już niemal normalną temperaturę silnika. Po ruszeni i przejechaniu kilkuset metrów przełączył się na gaz i zaczął szarpać przy gwałtowniejszym przyspieszaniu a przy zmianie biegów obroty zaczęły maleć do 0 a na luzie na światłach gasł. Po kilkukrotnym zgaśnięciu i odpaleniu zgasł na dobre i rozrusznik nawet nie zakręcił. Odstawiłem samochód na 2 dni i przygotowałem drugi akumulator ale spróbowałem odpalić jeszcze na poprzednim i odpalił bez problemu. Jednak obroty na biegu jałowym po odpaleniu to ok 2700/min, na gazie obroty podobne. Wskazówka temp. podnosi się też trochę za szybko ale nie aż tak jak ostatnio. Po nagrzaniu obroty falują i wynoszą od 1300 do 1700 lub od 1800 do 2100obr/min. Też podczas ruszania na 1 i później nieco mniej na 2 biegu samochód skacze jak żaba.
Co to może być?
Na razie odpiąłem akumulator na jakiś czas i ponownie podpiąłem oraz wymieniłem też filtr powietrza ale nie pomogło. Może to być ponownie ten regulator obrotów biegu jałowego? A może sonda lambda? Czy też pozostaje ponowne podpięcia do kompa? Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Megane to Horror!!!
Wg mnie nie tylko to, jak wazne sa te usterki, wplywa na ocene samochodu.
Gdybys jezdzil autem, w ktorym srednio raz na tydzien cos by sie psulo, tez bys
sie wkurzal., szczedgolnie jesli serwis nie potrafilby tego porzadnie naprawic.
W 1997 roku jako mlody i glupi :-) kupilem nowego Malucha-myslalem,ze nowy
samochod na gwarancji,wiec nie bedzie sie psul,a jesli juz,to nie bede placil.
Tymczasem:
- 5 razy padl rozrusznik-dopiero naprawa u znajomego elektryka pomogla
- wymiana lozysk alternatora po 1000km
- uszkodzony silnik wycieraczek
- dwa razy wymieniane polosie (przebieg 5000 i 30000km)
- przegub napedowy
- mocowania resora - sruby "wyszly" (naprawa pomogla na dwa miesiace, pozniej
za robote wzial sie prawdziwy fachowiec, oczywiscie za moje pieniadze)
- lozyska kol przednich
- termostat
- wlacznik swiatel
- przelacznik pod kierownica
- opony po 10tys.km do wyrzucenia
- skrzypiace siedzenia
- co chwile niedzialajace zarowki-sniedzialy styki. Z drugiej strony to
dobrze,bo klosze lamp byly czyste-zdejmowane co 2-3 miesiace, pokryte od srodka
gruba warstwa kurzu
- korozja-mimo dwukrotnej konserwacji i regularnego woskowania, rdzewialo
praktycznie wszystko-od pasa przedniego przez progi, ramy szyby przedniej i
tylnej, drzwi, blotniki, nadkola (mimo zalozonych plastikowych nadkoli), po
klape silnika i pas tylny
- mechanik nie potrafil ustawic gaznika-ja regulowalem "na sluch"-palil 2 l
mniej i zrobil sie zwawszy
- od poczatku uszkodzony przewod czujnika polozenia walu korbowego-
nierownomierna praca silnika-nikt w serwisie nie potrafil usunac usterki,
okazalo sie,ze wystarczy zaizolowac tasma wtyczke, bo miala przebicie
- pasek klinowy wytrzymal ...2000km i sie urwal (nie byl przeciety ani
uszkodzony)
- skrzynia biegow ciekla praktycznie wszystkimi uszczelnienieami
- silnik dziwnym trafem suchy, poza uszczelka dekla zaworow-zmienialem chyba z
8 razy (za kazdym razem prawidlowo ulozona)
- szczeki hamulcowe po 15 tys. do wyrzucenia, w zasadzie bebny tez powinny isc
na smietnik
- 30 tys. km-obie zwrotnice mialy luz (smarowane co miesiac)
- 40tys. km - docisk sprzegla do wyrzucenia (nie jezdze z noga na sprzegle, luz
prawidlowy), co ciekawe-tarcza nietknieta
- przeglad ograniczal sie do wymiany oleju i szarpniecia przednimi kolami,
pozniej sam robilem w garazu prawdziwy przeglad

Prawie wszystko to sa drobiazgi,ale po 1,5 roku sprzedalem i kupilem 6-
letni, "normalny" samochod. Nie jest to niestety japonczyk, ale jest bardzo
trwaly i rocznie wydaje ok. 5x mniej na naprawy niz na nowego Fiata... Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Falujące obroty i szarpie.
Falujące obroty i szarpie.
Opiszę sprawę obszernie, bo może jakiś szczegół może mieć znaczenie.
Suzuki Swift 1.0 z gazem kupiłem blisko 2 lata temu i świeciła się kontrolka diagnostyki silnika. Po podpięciu do komputera był błąd czujnika położenia wału korbowego i tego błędu nie dało się wykasować, zresztą nigdzie nie znalazłem info (nawet w ASO), że tem model ma taki czujnik. Drugi błąd regulatora obrotów biegów jałowego dało się wykasować (obroty może faktycznie wcześniej były minimalnie wyższe i minimalnie falujące) i do tej pory było ok. Aż w największy mróz rozrusznik ciężko zakręcił ale odpalił (na benzynie, na gaz przełącza się po przekroczeniu ok 2500obr/min). Silnik popracował na benzynie na biegu jałowym ze 2-3 min a ja w tym czasie rozmrażałem szyby i tu pierwsze dziwne objawy, bo czujnik temp. pokazywał już niemal normalną temperaturę silnika. Po ruszeni i przejechaniu kilkuset metrów przełączył się na gaz i zaczął szarpać przy gwałtowniejszym przyspieszaniu a przy zmianie biegów obroty zaczęły maleć do 0 a na luzie na światłach gasł. Po kilkukrotnym zgaśnięciu i odpaleniu zgasł na dobre i rozrusznik nawet nie zakręcił. Odstawiłem samochód na 2 dni i przygotowałem drugi akumulator ale spróbowałem odpalić jeszcze na poprzednim i odpalił bez problemu. Jednak obroty na biegu jałowym po odpaleniu to ok 2700/min, na gazie obroty podobne. Wskazówka temp. podnosi się też trochę za szybko ale nie aż tak jak ostatnio. Po nagrzaniu obroty falują i wynoszą od 1300 do 1700 lub od 1800 do 2100obr/min. Też podczas ruszania na 1 i później nieco mniej na 2 biegu samochód skacze jak żaba.
Co to może być?
Na razie odpiąłem akumulator na jakiś czas i ponownie podpiąłem oraz wymieniłem też filtr powietrza ale nie pomogło. Może to być ponownie ten regulator obrotów biegu jałowego? A może sonda lambda? Czy też pozostaje ponowne podpięcia do kompa? Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Fabia 1.4. Startuje i... umiera...
wpadlem tu przypadkiem na to forum(nie ten samochod)
cos podobnego mialem kiedys w Renault-diagnoza :czujnik polozenia walu
korbowego do wymiany
Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Ford nic nie wort????
Podobny problem miałem Scorpio benzyna, i witna tkwiła W KOSTCE STACYJKI.
Oczywiście nie koniecznie może być ta przyczyna, ale sprawdzłbym czujnik
położenia wału korbowego.
powodzenia Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Problemy z odpalaniem
wyczytalem dzis ze za problemy z odpalaniem silnika zwlaszcza cieplego
odpowiedzialny moze byc czujnik położenia wału korbowego.wiecej znajdziesz w
tym temacie przeczytaj caly Sprzedam Alfę 156 ;-( (9) rufus156 Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: 156 nie chce odpalić...
Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Bez niego nic nie działa. Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: alfa 156 2.0 traci moc po ok3000 obr.
to jeszcze czujnik polozenia walu korbowego podmien . Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: POMOCY.NIEAM POJECIA CO TO.!?19JTD w 156
Wygląda na typowe uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego. Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: problem z alfą 156
Bardzo niewykluczone, ze padl Ci czujnik polozenia walu korbowego. Oczywiscie firmy Bosz :-/

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: problem z alfą 156
Temat znany i wielokrotnie poruszany-czujnik położenia wału korbowego. Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: kontrolka wtrysku
To może być początek agonii czujnika położenia wału korbowego. Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Może ktoś ma pomysła?
Z pewnością masz uszkodzony czujnik położenia wału korbowego. Na "zimno" jeszcze
próbuje działać, ale jak dostaje temperatury kaput. Na szczęście nie jest to
część zbyt kosztowna (ok. 100 zł) i łatwa w wymianie. Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Z cyklu "ciekawe przypadki" cz.5
Z cyklu "ciekawe przypadki" cz.5
Poprosił mnie dzisiaj kumpel prowadzący swój warsztat elektryczny o pomoc w
naprawie Seicento 900 2000r z którym walczy już 3-ci dzień. Sytuacja była
taka, że klientowi w trakcie jazdy cewka wysokiego napięcia poszła z dymem,
kumpel wymienił cewkę i mając takie samo Seicento na warsztacie postanowił
sprawdzić czy dobry jest komputer, włożył do tego drugiego auta odpalił i
okazało się, że wszystko jest OK. Owszem było OK ale tylko w tym drugim aucie,
po włożeniu sterownika do właściwego samochodu silnik nie zapalał. Sprawdził
wszystko i stwierdził, że wszystko jest OK ale silnik "rzucił palenie",
wykonał tel. do mnie, zabrałem sprzęt i pojechałem do niego. Po sprawdzeniu
sterownika okazało się, że brak jest impulsów zapłonowych z 2-ch cewek czyli
właściwie z czujnika położenia wału korbowego, sprawdziliśmy jeszcze raz
wszystkie przewody, impulsy z czujnika itd....wniosek - wszystko jest co ma
być a silnik nadal "ani be ani me ani kukuryku". Kumpel zapewniał mnie, że ten
samochód nie ma immobilisera co zresztą sprawdziłem i faktycznie nie miał ale
na pytanie czy tamten drugi miał immo kumpel "zrobił gały". Okazało się, że
niestety miał i sterownik się zakodował do tamtego samochodu, więc szybka
akcja, ściąganie kodu, cała procedura i ...................odpał - PEŁNIA
SZCZĘŚCIA - bo klient właściciel samochodu już wchodził w bramę.:)) Skasowałem
swoje i jadąc na warsztat sam do siebie się śmiałem, że taki stary wyjadacz
jak kumpel, tak dał się zrobić takiemu samochodzikowi:))
Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Polonez zaniemógł:(
No mrzagi juz powiedzial o co biega, jezeli slyszycie pompe w zbiorniku po
wlaczeniu zaplonu to pewnie brak iskry mu wystapil a tego powodem moze byc
czujnik polozenia walu korbowego. Najwazniejsze to sprawdzic czy jest iskra
zgodnie z zaleceniami mrzagiego:))
Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Tester do Hondy
      piotr.ste@wp.pl tel. 880 476 905
       cena w promocji 49 zł

      Tester systemu sterowania silnikiem w samochodach marki HONDA

      Tester umożliwia serwisowanie tj. odczytywanie oraz kasowanie kodów
błędów poprzez podłączenie go do gniazda diagnostycznego. Lokalizacja
gniazda diagnostycznego w twoim samochodzie opisana jest w obszernej
instrukcji dołączonej do zestawu. Tester wyzwala emisje kodów wyświetlanych
przez lampke ostrzegawczą samodiagnostyki znajdującą się na desce
rozdzielczej twojego samochodu.

      Tester umożliwia określenie usterek, których zlokalizowanie przy
pomocy tradycyjnych metod wymagałoby poświęcenia dużej ilości czasu oraz
żmudnego sprawdzania wielu elementów

      Tester umożliwia rozpoznanie niewłaściwej pracy (usterki) :

      - urządzenia sterującego

      - czujnik obrotomierza lub obwód, brak obrotów, sygnał GMP

      - czujnik temperatury płynu chłodzącego

      - czujnik liniowego przepływu powietrza

      - czujnik spalania stukowego

      - czujnik położenia wału korbowego

      - czunik położenia przepustnicy

      - pompy paliwowej

      - składu mieszanki

      - sprężarki klimatyzacji

      - cewki zapłonowej

      - prędkości pojazdu - bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym

      - sondy lambda

      - wtryskiwaczy

      - zaworów

      - regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego

      - układu recyrkulacji gazów wylotowych - kolektora wlotowego

      - składu mieszanki

      oraz innych

      W skład zestawu wchodzi tester oraz obszerna instrukcja obsługi w
której znajdziemy :

      opis krok po kroku jak odczytac i skasowac kody usterek

      opisy kodów usterek

      wiele przydatnych rad

      Odczyt kodów możliwy jest w benzynowych modelach marki HONDA :

      ACCORD - 1.8i, EFI, 2.0i DOHC 16V, 2.0i SOHC 16V , 2.2i SOHC 16V ,
2.2i , 2.3i DOHC 16V

      AERODECK - EFI , 2.2i SOHC 16V

      CIVIC - GT , 1.4i , 1.5i , 1.5VEi SOHC 16V VTEC , 1.5 LSi SOHC 16V ,
1.5i VTEX-E SOHC 16V, 1.6i , 1.6i-16 DOHC 16V , 1.6 VT DOHC 16V VTEC , 1.6
ESi SOHC 16V VTEC , 1.6i VTi DOHC 16V VTEC , 1.6i SOHC 16V , 1.6i VTEC SOHC
16V , 1.6i VTEC Coupe

      CRX - 1.6-16 DOHC 16V , 1.6 VT DOHC 16V VTEC , 1.6 ESi SOHC 16V VTEC ,
1.6 VTi DOHC 16V VTEC

      CONCERTO - 1.5i SOHC 16V , 1.6 DOHC 16V , 1.6 SOHC 16V

      INTEGRA - EX16 A2 DOHC 16V

      LEGEND - 2.5 , 2.7 , 2.7 SOHC , 3.2 SOHC 24V , 2.7 COUPE SOHC

      NSX - DOHC 24V VTEC

      PRELUDE - Fi , 4WS 2.0i-16 DOHC 16V , 4WS 2.0i-16 DOHC , 2.0i 16V SOHC
, 2.2i VTEC DOHC 16V , 2.3i 16V DOHC

      SHUTTLE - 1.6i 4WD SOHC 16V , 2.2i

      !!! DO TESTERA NIE POTRZEBNY JEST LAPTOP LUB KOMPUTER PC - SAM TESTER
WYŚWIETLA JAK JEST USTERKA W SAMOCHODZIE !!!

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Alfa 159
On Sat, 4 Oct 2008 23:49:20 +0200, Rabbit McCroolick

<bilga@wp.pl wrote:
Myslalem, ze to juz przerabialismy.


 Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom.

Zreszta sam wiesz, ze eksploatacja Twin
Sparka w Twojej rodzinie okazala sie o wiele trudniejsza niz uzytkowanie
Nissana.


 Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i
 montażu Fiata i jego pochodnych nie należała do najwyższych. Bo
 niby z jakiego to zaniedbania mogła wyniknąć awaria czujnika
 położenia wału korbowego przed upływem 100kkm przebiegu?

Pokaz mi tak zaawansowany silnik w _tej klasie (i cenie)_ jak TS z
145/146/156 z dwiema swiecami na cylinder,


 Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby
 dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można
 wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione. Kiedyś, gdy
 świece były umieszczanie w niecentralnie w komorze, dwie świece
 miały sens, dziś przy zwartych komorach i centralnej świecy zysk
 jest raczej pomijalny (prawdopodobnie mniejszy od tych paru
 procent zapewnianych przez głowice pięciozaworowe, które są
 bardziej rozpowszechnione od TS-ów).

czy zmiana faz rozrzadu (dawny
problem w koncu rozwiazany, moj "pozmianowy" wariator ma juz prawie 60 kkm i
zadnych oznak zuzycia), ktory oferuje np 140-144 KM z 1,8 dm3.


 Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
 rozrządu. Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
 marnych 103 koni. K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16
 1.8 VHPD o mocach między 177 a 192KM nie warto się zatrzymywać
 na dłuzej, bo z racji bycia silnikiem Lotusa, może wychodzić
 poza tę klasę cenową. Ale szukajmy dalej. BMW M42B18? 136, potem
 140KM? Silniki Integry TypeR i BPD Mazdy (1.8 turbo, 185KM z
 potencjałem na 300-400 -- silnik jest mocno zdławiony przez
 fabrykę) też warto pominąć, bo cenowo plasowały się ciut wyżej.
 Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
 ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.

 Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego
 Swifta GTI. 100KM, kute flaki (rzadkośc nawet wtedy) i 1.0
 Charade GTti -- niecały litr pojemności, 3 cylindry, 12 zaworów,
 turbo, 100KM. Takich silników dziś się nie robi, zresztą wtedy
 też były rzadkością.

Nawet dzis to rzadkosc


 Istotnie. Bo dziś ogólnie silniki 1.8 nie są zbyt często
 wkładane do aut (po co, skoro zazwyczaj lądują w tej samej
 stawce podatkowej co 2.0, cena podobna, a mocy mniej niż w 2.0
 albo trzeba go wyżej kręcić?). Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8
 może być? Akurat ma 140KM.

a mowimy o silniku sprzed 12 lat... Oczywisicie mozna sie cofac
wstecz i dowiedzic sie jak bradzo innowacyjna marka byly AR przed era Fiata,
no ale do tego trzeba nie miec uprzedzen...


 No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery
 zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911
 roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie
 pamiętam). Dwie świece na cylinder? Jak obejrzysz sobie zdjęcia
 starych (lata 60-e ubiegłego wieku, ale pewnie starsze też się
 znajdą), to zobaczysz wiele dwuświecowych silników. Transaxle?
 Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś deDion?
 Bardzo stary wynalazek.

 Owszem, przed erą Fiata AR miała więcej odwagi.

SZ/RZ wcale az taka innowacyjna nie byla, bo opierala sie w glownej mierze
na 75, a to na pewno nie byl typowy samochod w latach 80.


 Ale wyróżniała się z całej gamy. Nie tylko wyglądem.

 r.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Alfa 159


Ja też, a Ty nadal przekazujesz legendy nowym pokoleniom.


Widzisz, bo ja nie moge zrozumiec, jak mozna rozpowszechniac te wszystkie
brednie o AR. Dla lepszego samopoczucia?

Nie dlatego, że był TwinSparkiem. Dlatego, że jakoś wykonania i
montażu Fiata i jego pochodnych nie należała do najwyższych. Bo
niby z jakiego to zaniedbania mogła wyniknąć awaria czujnika
położenia wału korbowego przed upływem 100kkm przebiegu?


A z jakiego powodu moj TS ma 130 kkm przebiegu i zadnej awarii poza wymiana
wariatora?

Co z tych dwóch świec wynika, oprócz poprawy samopoczucia? Gdyby
dwie świece na cylinder dawały dziś realną przewagę, którą można
wykorzystać, byłyby bardziej rozpowszechnione.


Dzis rzadza ksiagowi.

Hmmmm. K16 Rovera? 103KM z 1.4 bez TwinSmarków i zmiennych faz
rozrządu.


I co uwazasz konstrukcje Rovera za bardziej niezawodne od AR? ;-)

Po prostu ich nie potrzebował do zrobienia tych
marnych 103 koni.


AR tez nie potrzebowala przed era ekologii.

K16 1.8 VVC w wersjach 145 i 160KM? Przy K16
1.8 VHPD o mocach między 177 a 192KM nie warto się zatrzymywać
na dłuzej, bo z racji bycia silnikiem Lotusa, może wychodzić
poza tę klasę cenową. Ale szukajmy dalej. BMW M42B18? 136, potem
140KM? Silniki Integry TypeR i BPD Mazdy (1.8 turbo, 185KM z
potencjałem na 300-400 -- silnik jest mocno zdławiony przez
fabrykę) też warto pominąć, bo cenowo plasowały się ciut wyżej.
Zresztą jak się poszwędać wśród skośnych, to znajdzie się parę
ciekawych silników 1.6 o mocach w zakresie 140-160+KM.


I dalej podajesz przyklady silnikow z innej klasy...

Szukasz fajnych silników? To dodam jeszcze 1.3 poprzedniego
Swifta GTI. 100KM,


Boze, to moj bokser 1.3 w zwyklej 33 bez zadnego GTI mial 90 KM...

Ale pierwszy z brzegu Civic 1.8 może być? Akurat ma 140KM.


12 lat temu?

No tak. Rzeczywiście bardzo innowacyjna. Zastosowali np. cztery
zawory na cylinder. Rzecz, która pojawiła się bodajże w 1911
roku (jeśli nie wcześniej, kiedyś to wygrzebałem, ale już nie
pamiętam).


To dlaczego dzis wciaz oferowane sa silniki z dwoma zaworami na cylinder?

Transaxle? Nie tylko AR budowała takie auta. Porsche, Volvo też. Oś
deDion?
Bardzo stary wynalazek.


Oczywiscie, ze nie tylko Alfa, ale AR wprowadzila to rozwiazanie do _masowej
produkcji_ (obok DAFa przejetego przez Vovlo, ale to calkiem inne typy
pojazdow).

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Co myslicie? - nowy Civic 1.8
On Thu, 3 Aug 2006 00:58:39 +0200, Rabbit McCroolick


<croolick.wyrzu@wyrzucto.go2.plwrote:
Tak, bo nie maja tak wyrafinownej konstrukcji


 To znaczy jakiej? Czymże się różni fiatowski wariator od np.
 Vanosa czy hondowskich V-Tec-ów?

 Albo inaczej. Ten sam olej wlewaliśmy do roverowskiego K16 i
 działał. Ten sam olej jest wlewany do Hyundaia i też nie robi mu
 to jakiś problemów. Ale święta Alfa po paru, parunastu kkm
 zaczynała chodzić jak diesel.


? Pierwsze slysze. Moze to z powodu zbyt dlugiej jazdy z klekoczacym
waratorem? No coz, kultura techniczna naszego spoleczenstwa jest niska.


 Zużycie. Podobno od jazdy na słabym oleju. W naszej nie
 stwierdzono.


Pewnie, to niezbyt udane bylo rozwiazanie, ale poza wariaturem TS nie
sprawiaja zadnych problemow,


 Poza wariatorem, który zmusza do przedterminowej wymiany paska i
 napinaczy. Poza osprzętem, który lubi sobie zdechnąć od czasu do
 czasu... Drobiazgi. Np taki jeden drobiazg za 1kPLN, czujnik
 położenia wału korbowego. Też zszedł.


| W końcu AR usunęła problem zdychającego wariatora. Po
| tylu latach...

Tak?


 Tak. Bodajże w 147. Nie ma sensu dorabiać ideologii do wady
 fabrycznej.


mowisz o najslabyszm, nieprodukowanym silniku 1,4 w najmniejszym modelu. A
od ilu zaczyna VW? Ja mam 1,8 i 144 KM i objezdzam wiekszosc pojazdow na
naszych drogach.


 A ja mam 75KM i zazwyczaj odjeżdżam pierwszy ze skrzyżowania.
 Wiesz o czym to świadczy? Że ludziom nie chce się deptać.


| Przestań, to taki ładniejszy Fiat.

Gowno prawda, zaden Fiat nie prowadzi sie tak dobrze jak dowolna Alfa.


 Och, doprawdy? Coupe też nie?


| To już moje smętne 1.3 daje więcej radości (ale trochę pieniędzy zeżarło,
| żeby zacząć ją jakoś dawać).

Moge dac Ci przejechac sie moja 146 TS 1,8 po kretej drodze, zobaczysz co to
jest frajda z jazdy.


 Wystarczy mi Micra K11 na gwincie Bilsteina, z Powerfleksem w
 zawiasie i zmienioną geometrią. Takie ustawienie mocno wykracza
 poza zdolność utrzymywawczą moich zwieraczy.

 A gdybym miał sobie kupić fajnie jeżdżące 1.8, to kasę
 ulokowałbym raczej w E30/E36, niż w Bravo/ie 145/6.


|  Do lania 300V do wszystkiego trzeba
| być szurniętym jak ja, a nie przeciętnym posiadaczem auta.

A jedak... czemu lejesz 300V? Boisz sie?


 Leję 300V z tych samych przyczyn, z których włożyłem robiony na
 zamówienie gwint Bilsteina czy antilift kit Whiteline. Samochód
 traktuję jak zabawkę. Ale np. mój ojciec nie traktuje auta jak
 zabawki, to jest jego środek transportu, który codziennie ma go
 zawieźć do pracy, a potem do domu. I nie będzie się do zwykłego
 dupowozu modlił tylko dlatego, że jest czerwony i poskładany po
 włosku. I dlatego czerwony dupowóz poszedł do kolejnego
 naiwniaka, a ojciec jeździ Hultajem.

 r.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Co myslicie? - nowy Civic 1.8


To znaczy jakiej? Czymże się różni fiatowski wariator od np.
Vanosa czy hondowskich V-Tec-ów?


Tym, ze zaistnial wczesniej? Zreszta akurat ten sam fiatowski wariator
bezproblemowo pracuje w Lanciach a w AR sprawia problem. No coz, ile znasz
silnikow o takiej konstrukcji glowicy jak ma TS?


Ale święta Alfa po paru, parunastu kkm zaczynała chodzić jak diesel.


nie zawsze, znam ludzi, ktorzy nie narzekaja na wariator, cud?


Zużycie. Podobno od jazdy na słabym oleju.


no wlasnie, alfowskie silniki wymagaja lepszych olejow ze wzgledu na swoja
konstrukcje


Poza wariatorem, który zmusza do przedterminowej wymiany paska i
napinaczy.


wiariator nie ma na to wplywu, jakies urban legend tworzysz


Poza osprzętem, który lubi sobie zdechnąć od czasu do czasu...


jak wszedzie


Drobiazgi. Np taki jeden drobiazg za 1kPLN, czujnik położenia wału
korbowego. Też zszedł.


A moze po prostu ASO Cie oszukal? Mi tez chcieli wmowic, ze jest
uszkodzony - okazalo sie, ze zle zalozyli kolo pasowe


Tak. Bodajże w 147.


kraza takie opowiesci, trudno mi oszacowac na ile prawdziwe, bo problem
padajacych wariatorow oslabl, po tym jak ludzie zaczeli stosowac lepsze
oleje


 Nie ma sensu dorabiać ideologii do wady fabrycznej.


Wada? Raczej niedopracowanie


A ja mam 75KM i zazwyczaj odjeżdżam pierwszy ze skrzyżowania.
Wiesz o czym to świadczy? Że ludziom nie chce się deptać.


na trasie tez ich objezdzasz? Bo ja tak, moje 144 KM pozwala na to jak
rowniez osiagniecie licznikowych 215 km/h


Och, doprawdy? Coupe też nie?


Jednen, topowy model na cala game. Tymczasem kazda, najprostsza Alfa
prowadzi sie jak marzenie i stad moj wielki szacunek dla marki


Wystarczy mi Micra K11 na gwincie Bilsteina, z Powerfleksem w
zawiasie i zmienioną geometrią. Takie ustawienie mocno wykracza
poza zdolność utrzymywawczą moich zwieraczy.


Hmm, a wiesz dlaczego jest tak malo stuningowanych Alf? Bo one tego nie
potrzebuja - one to maja w standardzie, zaden Alfisti nie bedzie sie zatem
bawil w fajansiarskie grzebanie w samochodzie (no chyba, ze zrobi to
Autodelta ;-) )


A gdybym miał sobie kupić fajnie jeżdżące 1.8, to kasę
ulokowałbym raczej w E30/E36,


Tak? Kupilbys za te same pieniadze? Serwis kosztowalby Cie tyle samo?
Myslisz, ze stare BMW jest mniej serwisowo wymgajace? Rozczaruje Cie, na
pewno nie jest.


niż w Bravo/ie 145/6.


Ale to alfowskie "Bravo" ma styl i charakter. Po prostu pitolisz, na Saaba
9-3 tez mowisz Vectra 9-3, na Volvo S-40 Focus S-40  a na Passata VW Superb?


Leję 300V z tych samych przyczyn, z których włożyłem robiony na
zamówienie gwint Bilsteina czy antilift kit Whiteline. Samochód
traktuję jak zabawkę.


Wiesz a mnie wogole nie bawi tjunink, wole umyc moj samochod i wiedzic, ze
daje wiecej niz kazda tunningowana tluczona masowo bryka

 Ale np. mój ojciec nie traktuje auta jak zabawki, to jest jego środek
transportu, który codziennie ma go zawieźć do pracy, a potem do domu. I
nie będzie się do zwykłego dupowozu modlił tylko dlatego, że jest czerwony
i poskładany po


włosku.


dlatego takim ludziom odradzam Alfe, niech biora Skody, Hjundaje i inne
produkty samochodowych dyskontow


I dlatego czerwony dupowóz poszedł do kolejnego naiwniaka, a ojciec jeździ


 Hultajem.

no i dobrze sie stalo, byc moze ten, ktory kupil jest szczesliwym
posiadaczem samochody a nie toczdelka dla kazdego. Nie kazdy w koncu
zadowolony jest z robienia z zakupow w dyskoncie, nie? A przeciez zakupy w
dyskoncie sa takie wygodne i tanie...

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Co myslicie? - nowy Civic 1.8
On Fri, 4 Aug 2006 16:42:14 +0200, Rabbit McCroolick


<croolick.wyrzu@wyrzucto.go2.plwrote:
| A do czego jest auto klasy GTI? Do nabożnego taczania się do
| kościoła co niedzielę?

nie, ale kultura techniczna polskiego gowniarstwa jest wyjatkowo niska


 Ta jest. Polskie gówniarstwo kupuje wózek, który jako nówka
 kosztował coś kole 50-60k. Szkoda, że o tym nie wiem, może też
 bym się załapał na gówniarski trend?


Czy tak trudno Ci pojac, ze skoro sa ludzie, ktorzy nie maja takich
problemow z Alfami, zanczy sie, ze cos musialo byc z wasza technika jazdy
czy zasadami eksploatacji?


 Wymiana oliwy zgodnie z zaleceniami fabryki, auto jeżdżone z
 głową, głównie przez mojego ojca, który jeździ dłużej niż ja
 żyję i nakręcił więcej kilometrów, niźli jestem w stanie sobie
 to wyobrazić.

 Główne problemy to nagminnie sypiące się sworznie wahaczy
 (prawych -- wiadomo czemu), trzy pompy paliwa (przyczynę już
 zdążyłem podać), czujnik położenia wału korbowego, bodajże też
 było coś z alternatorem (wybacz, pamięc ulotną jest). Poza tym
 niechlujny (żeby nie rzec chujowy) montaż.


kazada Alfa jest nisko zawieszona, bo prymatem dla marki sa dobre
wlasciwosci jezdne.


 Chyba priorytetem? Można ustawić zawias wysoko, a mimo to
 zachować dobre właściwości jezdne, ale trudno tu winić
 makaroniarzy za to, że w kraju nad Wisłą popularny jest wyryp, a
 nie gładki asfalt.


| wydzwonisz, to nie pogniesz''). Do tego amortyzator jest w pełni
| serwisowalny i regulowalny.

I na chu mi to?


 Tobie na nic. Do krzewienia wiary lepsza jest naklejka z
 koniczynką.


| Opowiedz.

na co?


 Ochłoń, bo przestajesz rozumieć słowo pisane i strzelasz w płot.
 Prosiłem, żebyś opowiedział co nieco na temat problemów
 związanych z bejcą.


A Volvo, Audi, Saab, Cadiliac i inne tez tak nisko upadly, ze musza robic na
wspolnych dla koncernu platformach? Takie czasy...


 Tylko np. VAG ma sporo mniej problemów z jakością w stosunku do
 AR i o ile 147GTA może się podobać, w to tej cenie wybrałbym R32
 albo Golfa GTI (albo Focusa I RS).


A czy ja mowie o Nissanach ze to gowno opakowane w japonska bibulke, bo nie
protrafia zrobic porzadnego lancucha rozrzadu, przednich wychaczy z
wymiennymi tulejami


 Jakby wahacze w moim pudle przeczytały ostatni Motor to by się
 pewnie rozpłynęły w obłoczku logiki. Ale nie czytały, nie wiedzą
 o tym że się nie da wymienić i zostały uzbrojone w tuleje
 poliuretanowe.

 r.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: jakie sposoby antykradzieżowe polecacie?
Andre napisał(a):


witam,

mam amerykańca i rozglądam się za w miarę skutecznym systemie
przeciw kradzieżowym, tak aby złodziej jak najdłużej musiał się
męczyć z rozbrajaniem...

i tak...
- blokada automatycznej skrzyni biegów: podobno mają na to sposób
poprzez potraktowanie stalowego pręta ciekłym azotem -czy zatem
jest system blokady odporny na potraktowanie go zimnem lub
rozwiercaniem zamka?


Z tym azotem to chyba urban legend.
Jak rozumiem mówisz o blokadzie samej dźwigni, a na co są prostsze
sposoby - lewarek można wyłamać albo zgiąć, wrzucić bieg i jechać.
A taka prawdziwa blokada która ingerowała by w działanie skrzyni to
pewnie za droga impreza żeby się miało opłacać.


- immobilizer z kluczem osobistym (czyli nie w pilocie oraz nie w
kluczyku) którego obecność w bliskim obszarze jest sprawdzana przez
system co pewien czas : podejrzewam, że skuteczność takiego
rozwiązania objawia się głównie w szybkich porwaniach auta, czyli
wyrzuceniem kierowcy z auta -co o tym sądzicie?


Zależy jakie obwody odpina i zależy jaki samochód.
Wiele samochodów można uruchomić z pominięciem wszelkich odcięć po
prostu podpinając w kilka miejsc zasilanie. Tu jest też kwestia
nietypowości rozwiązania z którym złodzieje nie mieli okazji wcześniej
się zaznajomić.


- czujnik ultradźwiękowy vs. mikrofalowy -jakie są praktyczne
zalety i wady poszczególnych rozwiązań? Które polecacie?


Do ultradźwiękowy dobrze jest mieć alarm który potrafi reagować
dwustopniowo - np. przy słabym sygnale tylko raz piknie, a dopiero przy
mocnym zacznie wyć.
Inaczej przejeżdżająca obok głośna ciężarówka potrafi włączyć alarm.


- syrena z własnym zasilaniem -czy w szybki sposób złodziej może
rozwalić/wyłączyć taką syrenę?


Może - wystarczy do niej coś tam wlać gęstego, pewnie szybkie i
zdecydowane młotkowanie też ją wyłączy, w dodatku ludzie zazwyczaj nie
reagują na wyjącą na ulicy syrenę.

Co do syren to ja mam taki pomysł który może kiedyś doczeka się u mnie
realizacji - syrenę lepiej zamontować pod siedzeniem kierowcy a nie pod
maską.
Na syrenę pod maską złodziej jest przygotowany, natomiast 120dB w
kabinie może skutecznie uniemożliwić kradzież.
Iloraz inteligencji człowieka poddanego nagle takiemu hałasowi spada do
poziomu szympansa i w zasadzie uniemożliwia jakiekolwiek racjonalne
działanie, a zlokalizowanie syreny w sytuacji kiedy hałas będzie powyżej
progu bólu też raczej nie jest możliwe.

Tylko wcześniej należy na tyle skutecznie przetestować cały system
alarmowy żeby być pewnym że nie włączy się nigdy w czasie jazdy,
ewentualnie zrobić sobie system który w czasie jazdy syrenę odłącza.


- odcięcie zasilania pompy paliwa ,,domowym sposobem", czyli tzw
własny patent: domyślam się, że wszelkie nietypowe rozwiązania są
najlepsze -czy zatem są jakieś inne kluczowe miejsca w których
warto założyć ,,własny patent"?


Możesz spróbować też założyć wyłącznik gdzieś na jakimś ważnym obwodzie
komputera (bez którego nie ruszy, a jednocześnie najlepiej jak nie
będzie to zasilanie). Trzeba poeksperymentować i poodpinać różne wtyczki
- może znajdziesz coś bez czego nie da rady jechać (może np. czujnik
położenia wału korbowego).


No i istotne pytanie, jak powyższe elementy mają się do wymiany
przez złodzieja komputera auta? Który element padnie?


Padną elementy odłączające komputer.

Zawsze możesz też gdzieś w ukrytym miejscu na przewodach paliwowych
umieścić elektrozawór sterowany wyłącznikiem. Tu sądzę że złodziej by
się musiał zdrowo nagłowić dlaczego pomimo podłączenia prądu do pompy
paliwa paliwo nie leci.

Gdzieś słyszałem że ukradli samochód przychodząc z własnym komputerem,
pompą paliwa i małym zbiorniczkiem, wszystko to podłączyli pod maską i
pojechali, ale to chyba była jakaś kradzież na zamówienie drogiego auta,
pierwszy lepszy złodziej tak nie robi.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Ap. zapłonowy w Matizie - tylko dla znających się.
Tylko dla znających
Dysponujacy niebezpieczna polwiedzaa bzyku_bzyku napisał:

> Stykowy, bezstykowy, nie ma w ogole takiego podzialu ukladow zaplonowych. Takie
> okreslenia wprowadzaja tylko chaos w dyskusji i nic nie mmowia o rodzaju UZ.
> Jest podzial na :
> 1. Rozdzielaczowe układy zapłonowe
> klasyczny
> kondensatorowy
> tranzystorowy
> elektroniczny

I kto wprowaza zamieszanie, mieszajac ze soba zupelnie rozne aspekty zagadnienia
(rozpoznanie ZZ, korekcja punktu zaplonu, przelacznik mocy, element gromadzacy
energie, generujacy WN i ew. rozdzielajacy iskre?
Choc zaplony tranzystorowy i kondensatorowy to podgrupy zaplonow elektronicznych.

Elementy sterujace:
- krzywka i styk przerywacza (jeden lub kilka)
- czujnik indukcyjny (w rozdzielaczu (tylko ZZ) albo na wale korbowym)
- czujnik Halla (w rozdzielaczu (tylko ZZ) albo na wale korbowym)
- obecnie: czujnik polozenia walu korbowego

Korekcja punktu zaplonu
- mechaniczna odsrodkowa
- mechaniczna podcisnieniowa
- elektroniczna analogowa
- elektroniczna z mapami parametrow

Przelacznik mocy
- przerywacz (jeden lub kilka)
- uklad tranzystorowy
- uklad tyrystorowy
- inne

Element gromadzacy energie:
- uzwojenie pierwotne cewki i rdzen
- kondensator

Element generujacy WN:
- cewka zaplonowa
- transformator zaplonowy

Dystrybucja iskry:
- rozdzielacz mechaniczny z wirujacym palcem
- rozdzielacz elektroniczny
- jedna cewka na cylinder (klasyczna albo na swiecy)
- jedna dwubiegunowa cewka na dwa cylindry
- inne

Zaczelo sie od mechanicznego, sterowanego krzywka przerywacza (dzialajacego na
obwod pierwotny cewki zaplonowej) i mechanicznego rozdzielacza WN,
rozdzielajacego iskre na wlasciwa swiece. Rownolegle stosowane byly uklady z
osobnymi przerywaczami i cewkami na kazdy cylinder.

Poniewaz przerywacz jest elementem wymagajacym czestego serwisu, a jakosc iskry
nie jest w kazdych warunkach optymalna, wprowadzono najpierw analogowe moduly
polprzewodnikowe (w wiekszosci tranzystorowe), sterowane malym pradem plynacym
jeszcze przez przerywacz, a przerywajace duzy prad uzwojenia pierwotnego. Przez
to zwiekszyla sie znacznie trwalosc kontaktow przerywacza.

Nastepnie wywalono mechaniczny przerywacz zupelnie, a punkt zaplonu detektowany
byl nie krzywka, ale czujnikiem indukcyjnym, albo hallotronem. Natomiast stopien
koncowy przerywacza bezstykowego (elektronicznego) przerywacza realizowany byl
najczesciej jako uklad tranzystorowy.

Itd. itd.

Nie jest wiec tak, ze np. pojecie "zaplon tranzystorowy" oznacza automatycznie
brak przerwywacza lub/i rozdzielacza. W zaleznosci od (czesto pozatechnicznych)
warunkow i konstrukcji rozne rozwiazania z powyzszej listy brane byly w celu
powstania konkretnych ukladow.

A powiedziec "Stykowy, bezstykowy, nie ma w ogole takiego podzialu ukladow
zaplonowych" moze tylko osoba tak mloda, ze przerywacz zna z antykwarycznych
ksiazek i muzeum, a nie z wlasnej praktyki. Bo gdyby go znala z praktyki, to
widzialaby sens podzialu na uklady stykowe i bezstykowe i nie gadalaby glupot.

> 2. Bezrozdzielaczowe układy zapłonowe
> z cewkami dwubiegunowymi
> uklady DI - z cewkami na każdy cylinder

To znaczy, ze Syrenka ma uklad DI? Fascynujace :-)

> Dobra rada, wiec .......

Wiec stosuj sie do niej. A wiedze czerp nie tylko z mniej lub bardziej
uproszczonych tekstow na stronach internetowych.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Co myslicie? - nowy Civic 1.8
On Thu, 3 Aug 2006 22:40:41 +0200, Rabbit McCroolick


<croolick.wyrzu@wyrzucto.go2.plwrote:
| To znaczy jakiej? Czymże się różni fiatowski wariator od np.
| Vanosa czy hondowskich V-Tec-ów?

Tym, ze zaistnial wczesniej? Zreszta akurat ten sam fiatowski wariator
bezproblemowo pracuje w Lanciach a w AR sprawia problem.


 Nie wiem, czy pracuje prawidłowo w Lanciach ale robi też sceny w
 Punto HGT.


No coz, ile znasz
silnikow o takiej konstrukcji glowicy jak ma TS?


 Konstrukcja głowicy nie ma nic do tego. Ponowię pytanie,
 dlaczego VANOS może działać, V-Tec może działać, a fiatowski
 wariator wymaga konkretnego oleju i i tak wymaga wymiany razem z
 paskiem? I dlaczego w 147 tego problemu już nie ma?


no wlasnie, alfowskie silniki wymagaja lepszych olejow ze wzgledu na swoja
konstrukcje


 Pytam wciąż, co takiego jest w głowicy AR? Tylko nie chrzań mi o
 dwóch świecach, to się nijak nie przekłada na dobór materiału na
 wałki, czy wariator.


wiariator nie ma na to wplywu, jakies urban legend tworzysz


 Wymieniasz wariator i zakładasz ten sam pasek?


| Poza osprzętem, który lubi sobie zdechnąć od czasu do czasu...

jak wszedzie


 Nie, nie tak jak wszędzie. W moim ośmioletnim pudle, o przebiegu
 około 170kkm jak na razie (przynajmniej za mojej kadencji, ale
 generalnie nic nie wygląda na wymieniane -- jak przychodzi do
 rozkręcania, to wszystkie śruby stoją jak wściekłe) posypał się
 tylko regulator napięcia -- całe 50PLN kosztował. Nawet Polonez
 1.4 mojego ojca przez pięć lat i 100kkm nie wygenerował tyle
 wizyt w serwisie, co święta Alfa w tym samym czasie.


| Drobiazgi. Np taki jeden drobiazg za 1kPLN, czujnik położenia wału
| korbowego. Też zszedł.

A moze po prostu ASO Cie oszukal? Mi tez chcieli wmowic, ze jest
uszkodzony - okazalo sie, ze zle zalozyli kolo pasowe


 Tak, tak. Przez jakieś 95kkm było ok, a potem samo się
 przemieściło. Tak na złość.


|  Nie ma sensu dorabiać ideologii do wady fabrycznej.

Wada? Raczej niedopracowanie


 Taaa...


| A ja mam 75KM i zazwyczaj odjeżdżam pierwszy ze skrzyżowania.
| Wiesz o czym to świadczy? Że ludziom nie chce się deptać.

na trasie tez ich objezdzasz?


 Zależy. Prosta jest nudna, a na winklach niejednokrotnie tak.
 Często tylko dlatego, że niektórzy mają jeszcze wrażliwsze
 zwieracze niż ja.


Bo ja tak, moje 144 KM pozwala na to jak
rowniez osiagniecie licznikowych 215 km/h


 I gdzie i ile razy wykorzystujesz tę prędkość? Rozumiem, że
 mając grubo ponad 200KM można się rozbujać do tych 200km/h w
 rozsądnym czasie. Ale nie dupowozem.


| Och, doprawdy? Coupe też nie?

Jednen, topowy model na cala game. Tymczasem kazda, najprostsza Alfa
prowadzi sie jak marzenie i stad moj wielki szacunek dla marki


 Gdzie to marzenie? Tylko konkretami operuj, nie
 marketing-bullshitem z Il Quadrifoglio czy materiałów
 reklamowych. Dla mnie 146 to taki trochę twardszy i niższy
 dupowóz.


Hmm, a wiesz dlaczego jest tak malo stuningowanych Alf? Bo one tego nie
potrzebuja - one to maja w standardzie, zaden Alfisti nie bedzie sie zatem
bawil w fajansiarskie grzebanie w samochodzie (no chyba, ze zrobi to
Autodelta ;-) )


 Widać ci Alfisti to pozerzy, być ważniejsza jest dla nich
 naklejka z koniczynką niźli solidny element. A co do
 fajansiarskiego grzebania, to porównaj sobie budowę kolumny B6
 na tzw. grubej rurze i serii-serii w przeciętnym kompakcie.


| A gdybym miał sobie kupić fajnie jeżdżące 1.8, to kasę
| ulokowałbym raczej w E30/E36,

Tak? Kupilbys za te same pieniadze? Serwis kosztowalby Cie tyle samo?
Myslisz, ze stare BMW jest mniej serwisowo wymgajace? Rozczaruje Cie, na
pewno nie jest.


 Trójki przede wszystkim bardzo ładnie skręcają jak na dupowozy,
 a po drugie graciarnia w typie B12 Bilsteina jest do nich tania.
 Serwis, wbrew pozorom, też nie jest jakiś strasznie drogi.


| niż w Bravo/ie 145/6.

Ale to alfowskie "Bravo" ma styl i charakter.


 Tak. Ten stylowy, włoski montaż (typu nierówno ułożona uszczelka
 nawiewu czy drzwi spasowane tak, że obcierają o próg) i ten
 charakter włoskich sworzni wahaczy, które trzeba było wymieniać
 co 30kkm...


na Saaba
9-3 tez mowisz Vectra 9-3, na Volvo S-40 Focus S-40  a na
Passata VW Superb?


 Nauczyłem się tego od znajomego Alfisti, Rafała Wiosny, który
 numerek 146 skwitował zdaniem ,,to taka lepsza Brava''.


Wiesz a mnie wogole nie bawi tjunink, wole umyc moj samochod i wiedzic, ze
daje wiecej niz kazda tunningowana tluczona masowo bryka


 AR pewnie ręcznie robiona, po pięć egzemplarzy rocznie? To
 dlatego jest zmontowana, jakby ją eksportowali do Bangladeszu?


no i dobrze sie stalo, byc moze ten, ktory kupil jest szczesliwym
posiadaczem samochody a nie toczdelka dla kazdego.


 A niech mu na zdrowie i szczęście.


Nie kazdy w koncu
zadowolony jest z robienia z zakupow w dyskoncie, nie? A przeciez zakupy w
dyskoncie sa takie wygodne i tanie...


 Lepiej kupić gówno, ubrane w ładniejszy, choć tak samo
 postrzępiony, papierek, tylko dlatego że sprzedają je w trędnym
 butiku?

 r.

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Temat: Lanos + LPG i kontrolka silnika
Witam,

Z Twojego opisu mozna wywnioskowac ze przyczyna pojawienia sie
informacji o bledzie jest wlasnie niski poziom plynu w chlodnicy.
Ja bym sprawdzil dokladnie te wycieki czy aby napewno sa na zewnatrz,
bo duzo gorzej by bylo gdybys mial przeciek do silnika ( mozesz miec
padnieta uszczelke pod glowica - gaz podobno wysusza bardziej
uszczelki ).
... ale to tylko przypuszczenia, bo trudno jest cos radzic
wirtualnie :)))

Zdiagnozowanie w Lanosie mozna przeprowadzic samemu bez uzycia
komputera - jest troche zabawy, ale sie da.
Wysylam Ci kody usterek i sposob jak to sprawdzic.

pozdrawiam, Atkins

Kody usterek - Lanos

Bierzemy spinacz i latarkę i idziemy do samochodu. Siadamy sobie na
siedzeniu pasażera. Patrzac od frontu na schowek, z lewej strony od
spodu, znajduje się złacze diagnostyczne. Ogladamy je sobie
oswietlajac latarka i widzimy, że ma ono opisane piny, a nas
interesuja dwa: A i B. I włalnie je mostkujemy spinaczem (innym
drucikiem). Teraz wkładamy kluczyk do stacyjki i przekręcamy w pozycję
zapalenia się kontrolek. W tym momencie zacznie pracować wentylator
chłodnicy- jest to normalne, więc się tym nie przejmujemy. Teraz
najważniejsze- odczytanie kodu usterki. Pierwszym kodem jaki się nam
pokaże, będzie kod 12. Po nim pokaże się kod informujący nas o tym co
się działo z naszym samochodem.

Jednak odczytanie nie jest takie proste. Każdy kod jest pokazywany
trzykrotnie w odstępie 3,2 sekundy. Natomiast przerwa między
składnikami kodu wynosi 1,2 sekundy. Np. kod 12 wygląda tak:
mrugnięcie <1,2smrugnięcie <0,4smrugnięcie. I taka liczba mrugnięć
powtarzana jest trzy razy. Po niej następuje wy wietlenie wła ciwego
kodu informującego o danej usterce.

Dla przykładu usterka nr 32: mrugnięcie <0,4smrugnięcie <0,4s
mrugnięcie <1,2smrugnięcie <0,4smrugnięcie- tak wygląda kod 32,
który też oczywi cie jest powtarzany trzykrotnie.

Kod usterki Element, w którego obwodzie powstała usterka Opis usterki

1 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Niski sygnał
2 Moduł sterowania skrzynią automatyczną (TCM) Wysoki sygnał
3 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej
prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem
wentylatora)
4 Wentylator 2 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej
prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem
wentylatora)
5 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do masy (-) w obwodzie niskiej
prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem
wentylatora)
6 Wentylator 1 Przerwa lub zwarcie do zasilania (+) w obwodzie niskiej
prędkosci wentylatora (pomiędzy modułem ECM, a przekażnikiem
wentylatora)
7 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do masy (-) w obwodzie
pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
8 Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Zwarcie do zasilania (+) w obwodzie
pomiędzy złączem cewki zaworu EGR, a złączem modułu ECM
12 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Brak sygnału obotu wału
korbowego
* Kod 12 sygnalizuje brak zmian napięcia na czujniku obrotów wału
korbowego.Występuje on wówczas jeśli się włączy stacyjkę i przystąpi
do diagnozy.Wtedy nie ma zmian na czujniku.Aby tego uniknąć należy po
włączeniu stacyjki włączyć rozrusznik na conajmniej 6 sekund i dopiero
wtedy przystąpić do diagnozy.
13 Sonda lambda Napięcie z sondy lambda w granicach 340-550 mV
14 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika
temperatury płynu chłodzącego dla temperatury powyżej 146 stopni
Celsjusza
15 Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS) Sygnał z czujnika
temperatury płynu chłodzącego dla temperatury poniżej -35 stopni
Celsjusza
16 Czujnik spalania detonacyjnego Niewłaściwy sygnał z czujnika
17 Wtryskiwacz Zwarcie do masy wtryskiwacza
18 Moduł ECM Błędny sygnał z czujnika spalania detonacyjnego
19 Czujnik położenia wału korbowego (CPS) Niewłaściwy sygnał z
czujnika
21 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie napięcie
22 Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za niskie napięcie
23 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt
wysokiej temperatury - powyzej 140 stopni Celsjusza
24 Czujnik prędkości samochodu (VSS) Sygnał z czujnika VSS <6 km/h i
czujnika MAP <25kPa
25 Czujnik temperatury powietrza dolotowego (MAT) Sygnalizacja zbyt
niskiej temperatury - ponizej -38,5 stopni Celsjusza
27 Czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji (ACP) Zbyt wysokie
ciśnienie w układzie klimatyzacji 3115 kPa
29 Przekaźnik pompy paliwa Zwarcie do masy
32 Przekaźnik pompy paliwa Przerwa w obwodzie zasilania
33 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za wysokie napięcie
34 Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie napięcie
35 Regulator biegu jałowego (IACV) Oboty silnika przy zamkniętej
przepustnicy różnią się od założonych obrotów biegu jałowego o 170 obr/
min
41 Styk B modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
42 Styk A modułu ECM Zwarcie do zasilania (+)
44 Czujnik tlenu Uboga mieszanka, napięcie poniżej 274 mV
45 Czujnik tlenu Bogata mieszanka, napięcie powyżej 865 mV
49 Akumulator Za wysokie napięcie
51 Moduł ECM Niewłaściwie zainstalowana pamięc EPROM
53 Moduł ECM Usterka w układzie immobilizera
55 Moduł ECM Usterka pamięci ECM (EPROM)
61 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie cewki zaworu do
masy
62 Zawór pochłaniacza oparów paliwa (CCP) Zwarcie do zasilania
63 Styk B modułu ECM Zwarcie do masy
64 Styk A modułu ECM Zwarcie do masy
87 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Zwarcie do masy
88 Przekażnik sprężarki klimatyzacji Za wysokie napięcie
93 Moduł ECM Usterka

Wywietl reszt wypowiedzi z wtku



Strona 3 z 3 • Znalelimy 239 wynikw • 1, 2, 3